ساخت ضد عفونی کننده دست در خانه چه چیزی باید بدانید
فروشگاه ابنترنتی تجهیزات پزشکی ماهان مدیکال
ساخت ضد عفونی کننده دست در خانه چه چیزی باید بدانید
چهار شنبه 19 شهريور 1399 ساعت 17:4 | بازدید : 19 | نویسنده : ماهان مدیکال | ( نظرات )

با گسترش جهانی SARS-CoV-2 ، برخی از فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها ممکن است منابع محدود ضدعفونی کننده های دستی الکلی داشته باشند. این بدان معناست که افراد ممکن است سعی کنند ضد عفونی کننده دست در خانه تهیه کنند.

با اعلام بیماری همه گیر COVID-19 توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، متخصصان در سراسر جهان برای کاهش شیوع ویروس ، شستن مکرر دست ، فاصله اجتماعی و بهداشت تنفسی را توصیه می کنند.

شستن دست یکی از موثرترین راه هایی است که فرد می تواند از خود و خانواده اش در برابر بیماری محافظت کند. با این حال ، اگر آب و صابون بلافاصله در دسترس نباشد ، مردم می توانند از مواد ضدعفونی کننده دست نیز استفاده کنند.

به دلیل کمبود احتمالی مواد ضدعفونی کننده دست در فروشگاه ها ، ممکن است برخی از افراد سعی کنند آن را در خانه تهیه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت ضد عفونی کننده دست در خانه ، از جمله خطرات ، ایمنی و توصیه های رسمی ، به مطالعه ادامه دهید.

با به روزرسانی های زنده درمورد شیوع COVID-19 در جریان باشید و برای مشاوره بیشتر در مورد پیشگیری و درمان از مرکز ویروس کرونا دیدن کنید.
آیا می توانید ضد عفونی کننده دست در خانه درست کنید؟
مواد ضد عفونی کننده دست ممکن است به اندازه آب و صابون در کاهش تعداد میکروب ها ، سموم دفع آفات و فلزات روی دست موثر نباشد.

به طور کلی ، مردم نباید سعی کنند ضد عفونی کننده دست در خانه تولید کنند. خطرات مختلفی وجود دارد که شاید از همه مهمتر ، استفاده از موادی باشد که هیچ تاثیری بر عوامل بیماری زا که باعث COVID-19 می شوند ، ندارد.

استفاده از ضد عفونی کننده دست جایگزین مفیدی برای آب و صابون است ، اما نباید جایگزین شستشوی مناسب دست شود. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، روش های مناسب شستن دست می تواند تعداد انواع میکروب ها ، سموم دفع آفات و فلزات روی دست را کاهش دهد.

محققان نشان داده اند كه محلول های حاوی 60٪ اتانول و 70٪ ایزوپروپانول كه از مواد فعال كننده ضد عفونی كننده های دستی مبتنی بر الكل با استفاده از CDC هستند ، ویروسهایی را شبیه SARS-CoV-2 غیرفعال می كنند.

با این حال ، این ضد عفونی کننده های دست هنوز همه عوامل بیماری زا را از بین نمی برد ، از جمله:

کریپتوسپوریدیوم
نورو ویروس
کلستریدیوم دیفیسیل

CDC توصیه می کند که همه افراد از ماسک صورت پارچه ای در مکان های عمومی استفاده کنند که حفظ فاصله 6 فوت (2 متر) از دیگران دشوار است. این به کاهش سرعت ویروس در افراد بدون علامت و افرادی که نمی دانند به آن مبتلا شده اند کمک می کند. افراد در حالی که به تمرین فاصله فیزیکی ادامه می دهند ، باید از ماسک های پارچه ای صورت استفاده کنند. دستورالعمل ساخت ماسک در خانه در اینجا موجود است. توجه: بسیار مهم است که ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی N95 برای کارکنان بهداشت و درمان اختصاص داده شود.
رهنمودهای رسمی

با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، ممکن است مواد ضدعفونی کننده دست توصیه شده توسط CDC و فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها به سرعت تمام شود.

ضدعفونی کننده های دستی مبتنی بر الکل ممکن است حاوی مواد دیگری مانند کلرید بنزالکونیوم و روغنهای اساسی مانند روغن درخت چای باشند. این مواد باعث از بین رفتن ویروس های کرونا نمی شوند.

به تازگی ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دستورالعمل هایی را برای داروخانه ها برای تولید مواد ضد عفونی کننده دستی با الکل برای مدت زمان اورژانس بهداشت عمومی فعلی صادر کرده است.

آژانس از این امر آگاه است که افراد در تلاشند مواد ضدعفونی کننده دست در خانه تهیه کنند ، اما آنها این روش را توصیه نمی کنند.

تمام دستورالعمل های ضد عفونی کننده دست که در حال حاضر در دسترس است برای استفاده متخصصان باتجربه و منابع لازم برای ترکیب ایمن در نظر گرفته شده است.

داروخانه ها فقط در صورت استفاده از ضد عفونی کننده دست برای استفاده انسان می توانند:

آنها فقط از مواد تشکیل دهنده داروسازی ایالات متحده (USP) به میزان سازگار با توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) استفاده می کنند.
داروساز یا ترکیب کننده مواد دیگری اضافه نمی کند زیرا این مواد ممکن است بر ایمنی و اثر ضد عفونی کننده تأثیر بگذارد.
داروساز یا ترکیب کننده از نوع و مقدار صحیح الکل در آماده سازی استفاده می کند.
داروخانه دارای فضای کار لازم ، تجهیزات و سایر ابزارهای ضروری برای آماده سازی های غیراستریل است.

علی رغم خطرات ناشی از انعقاد SARS-CoV-2 و مشکل احتمالی در خرید ضد عفونی کننده دست ، متخصصان توصیه نمی کنند که افراد ضد عفونی کننده دست ساز تهیه کنند زیرا:

آنها ممکن است ابزار مناسب و فضای کار تمیز برای ساخت محصولی را نداشته باشند که بتواند به طور م handsثر دست ها را سالم کند.
آنها ممکن است نتوانند بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه ضد عفونی کننده دست توسط WHO را پیدا کنند.
مواد شیمیایی مورد نیاز برای ساخت آنها ممکن است باعث تحریک پوست ، آسیب دیدگی یا سوختگی شود.
قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک از طریق استنشاق می تواند صدمه بزند.

خطرات و ایمنی

ضد عفونی کننده های دست تجاری و ضدعفونی کننده دست خانگی با الکل کمتر از حد توصیه شده 60-95٪ ممکن است تمام عوامل بیماری زا را که می توانند باعث عفونت شوند از جمله ویروس SARS-CoV-2 از بین نبرد.

این مواد ضد عفونی کننده دست رشد میکروب ها را کاهش می دهد اما آنها را از بین نمی برد.

تهیه ضد عفونی کننده دست در خانه توصیه نمی شود زیرا بیشتر افراد مواد یا ابزار مناسبی برای تهیه آن طبق توصیه های WHO ندارند.

بدون مواد تشکیل دهنده مناسب ، ضد عفونی کننده دست خانگی ممکن است هیچ تاثیری در میکروب های مربوط به کلینیک نداشته باشد و خطرناک باشد

برخی ممکن است فکر کنند مالیدن الکل یک گزینه است.

اگرچه مالش الکل ممکن است حاوی غلظت کافی مواد شیمیایی باشد ، اما استفاده مکرر از آن بر روی پوست با از بین بردن روغن ها باعث خشکی آن شده و باعث التهاب و تحریک می شود.

اگرچه برخی از مواد ضد عفونی کننده دست در برابر ویروس هایی مانند SARS-CoV-2 موثر هستند ، اما افراد باید از آنها به طور مناسب استفاده کنند تا از کارآیی آنها اطمینان حاصل کنند.

مردم باید دستورالعمل های محصول را با دقت دنبال کنند. آنها همچنین باید به زمان تماس احترام بگذارند. این به مدت زمان باقی ماندن محصول روی پوست اشاره دارد.
ضد عفونی کننده های سطح

در اوایل مارس 2020 ، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) لیستی از محصولات ضد عفونی کننده سطحی را که برای استفاده در برابر SARS-CoV-2 توصیه می کنند ، منتشر کرد.

ویروس های کرونا ، مانند SARS-CoV-2 ، یک پاکت یا پوشش محافظتی دارند که بسیار ضعیف تر از پوشش برخی ویروس های دیگر است. به همین ترتیب ، آنها با تمیز کردن مناسب از بین انواع ویروس ها هستند که از بین می روند.

برخی از مواد ضد عفونی کننده سطح که در برابر ویروس های کرونا فعال هستند عبارتند از:

آب اکسیژنه
آمونیوم کواترنر
هیپوکلریت سدیم

قبل از استفاده از این محصولات ، برچسب را با دقت بخوانید و همیشه به زمان تماس احترام بگذارید. زمان تماس به مدت زمانی که سطح تمیز شده پس از استفاده باید مرطوب بماند اشاره دارد. از این مواد شیمیایی روی پوست استفاده نکنید.
خبرنامه اخبار پزشکی امروز
در جریان باشید. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید

هر روز انتظار بهترین مطالب برتر با عمق و پشتیبانی علمی را داشته باشید. ضربه بزنید و کنجکاوی خود را راضی نگه دارید.

حریم خصوصی شما برای ما مهم است. هر اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید.
موادی که عقیم نمی شوند

افراد ممکن است دستورالعمل های مختلفی برای ضدعفونی کننده دست به صورت آنلاین پیدا کنند. WHO توصیه می کند فقط از موادی که در دستورالعمل ضدعفونی کننده دست تایید شده است استفاده کنید. سایر موادی که ممکن است افراد به صورت آنلاین پیدا کنند اما نباید از آنها استفاده کنند شامل موارد زیر است:
ودکا

ودکا معمولاً فقط 40٪ الکل دارد. CDC توصیه می کند که ضد عفونی کننده های دست حداقل 60٪ الکل دارند.

علاوه بر این ، FDA فقط استفاده از مواد تشکیل دهنده درجه USP را برای تولید ضد عفونی کننده های دست تأیید کرده است. ودکا الکل درجه USP نیست.
سفید کننده

سفید کننده در صورت تهیه صحیح یک ضد عفونی کننده سطح موثر است. همیشه دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید و از آن با احتیاط استفاده کنید ، زیرا سفید کننده می تواند پوست را بسوزاند یا تحریک کند.

ضد عفونی کننده های دست سفید کننده برای استفاده مکرر توصیه نمی شود زیرا با گذشت زمان می تواند به پوست آسیب برساند.
سرکه

بسیاری از پاک کننده های خودکار حاوی سرکه هستند. یک مطالعه اثر ضد عفونی محصولات طبیعی مانند سرکه و جوش شیرین و ضد عفونی کننده های تجاری از جمله کلروکس و لیزول را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

محققان دریافتند که پاک کننده های تجاری در برابر موارد زیر م effectiveثر هستند:

استافیلوکوکوس اورئوس
سالمونلا کلرائوز
اشریشیا کلی
سودوموناس آئروژینوزا

برای برخی از محصولات ، محققان اثربخشی آنها را در برابر:

ویروس فلج اطفال
گونه های انتروکوک حساس به وانکومایسین
گونه های انتروکوک مقاوم در برابر وانکومایسین
استافیلوکوکوس اورئوس حساس به متی سیلین
استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین

این تحقیق نشان داد که ضد عفونی کننده های خانگی طبیعی از مواد ضد عفونی کننده خانگی تجاری کمتر کارآمد هستند.
نقره اي

چندین صنعت مختلف مانند صنایع بهداشتی و غذایی از نانوذرات نقره و نقره برای خواص ضد میکروبی خود استفاده می کنند. از آنجا که یون های نقره دارای خواص ضد میکروبی قوی هستند و هیچ تأثیر جدی بر روی انسان ندارند ، محققان استفاده گسترده از محصولات پایه نقره را گزارش می دهند.

برخی از باکتری های عامل عفونت در انسان در برابر اثرات ضد میکروبی نقره مقاومت نشان داده اند. محققان هنوز از خطرات محیطی استفاده از نقره به عنوان یک ماده ضد میکروبی اطلاع ندارند.

از آنجا که برخی از میکروارگانیسم ها می توانند در برابر محصولات ضد میکروبی مبتنی بر نقره مقاومت نشان دهند ، بنابراین مردم باید از استفاده از آنها در ضد عفونی کننده های دست خانگی خودداری کنند.
خلاصه

در طول بیماری همه گیر COVID-19 ، در تمام طول فصل آنفولانزا و در تمام طول سال ، افراد باید بهداشت دست را برای جلوگیری از بیماری انجام دهند.

موثرترین استراتژی بهداشت دست شستن دست با آب و صابون است. هنگامی که آب و صابون در دسترس نیست ، ضد عفونی کننده های دستی الکل ممکن است یک گزینه باشد.

ضد عفونی کننده های دست به همان اندازه موثر نیستند




|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ماهان مدیکال و آدرس mahanmedical.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 18
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 33
:: بازدید ماه : 46
:: بازدید سال : 49
:: بازدید کلی : 12965